Bloggintresserade

tisdag 2 juli 2013

Rosor.

Hej alla fina vänner som kikar in!

Nu äntligen har några rosor slagit ut. så glad jag blir av det.



Det här är den okända som fanns här när jag kom hit. Ska nog ta den med till Rosariet på Rosensdag och se om jag kan få veta nåt.










 Det här är en ros som mitt barnbarn E. har valt förra sommaren så vi kallar den för hennes namn istället för
Cottage Rose

Flammentanzen är en härlig klättrare, min är bara två år men har massor av blommor iår och  jag är så glad över att jag inte behövde klippa ner den efter denna tråkiga vinter. Det har jag ju fått göra med en del andra.
Den växer så det knakar. Det är meningen att den skall få växa mot huset sen när det är färdigt. Just nu så växer den rakt ut i luften från sin spaljé.Blir nog till att stötta den med en stör till nästa vinter.





Ha en fin onsdag
Kram Meta

PS: jag har nyss läst i Änglarums blogg att jag vann
allt det här blev jätteglad och TACKAR så mycket.  DS:

5 kommentarer:

Karin M. sa...

Du hast uns sehr schöne Blüten mitgebracht...
Liebe Grüße, Karin

samson sa...

Grattis till den vina vinsten
fina rosor du har
ha det så bra
maggan

Mia sa...

Så härligt att se en sån stor frodig klätterros. Jag har intrycket av att alla fryst i vinter. Grattis til både ros och vinst :)

Leena sa...

Så fina rosor! Det är något som jag inte har lyckats så bra med måste jag erkänna. Och något som jag är lite ledsen över. Men kanske hittar jag så småningom en ros som vill trivas hos mig. Tills dess får jag njuta av dina!

Agnes och Vendela sa...

Dina rosor är riktiga ögongodis! Kram Agneta