Bloggintresserade

söndag 21 juli 2013

Plattor och Pelargon

 Hej mina vänner!

Lovade ju att ni skulle få se lite bättre bilder från sista projektet.
Här kommer de.

Eftersom inte mina plattor skulle räcka. Fick jag klura en hel del över vad jag skulle hitta på så det blev bra.
Jag hittade en rostig plåtlåda som jag ställde på ena kanten av platsen.




 



 I de hål som blev lite här och där har jag lagt vanlig sten och ska ha på fint grus så det blir jämnare och lättare att gå på.
Det är tungt så det år mannen hjälpa mig med när han kommer hem.




I lådan ställde jag några pelargoner och lite kryddväxter.









 Det är några doftpelargoner som doftar hassel. De är två år gamla.




I år blommor de för första gången. Så söta tvåfärgade rosa med lite mörkare rött i.En glad överraskning.


Ha en skön sommarsöndag.
Kram Meta

8 kommentarer:

Katta sa...

Så snyggt du gjort det! Önskar dej en fin söndag, kram Katta

Charlotta sa...

Fantastiskt vackert arrangerat. Betong, sten och pellis är väldigt snyggt tillsammans. :)

samson sa...

vad fint du har gjort det
nu har vi sköna kvällar
jag har åxå suttit ute till 23 tiden utan att frysa
grattis i efterskott
maggan

Änglarum sa...

Hejsan i sommar land! så fint det blev..Ja nu har vi verkligen fått sommar :)) härligt! I morgon börjar jag jobba,så 4 veckor har svischat förbi! är du på kolonin någon kväll i veckan?! Tis ons eller Tors kanske kram Jessica

Fågel Blå sa...

Åhhhhhhhhhhhhhh så fint du har det!
Och plattorna passade så bra där
Önskar dej en fin Kväll
Kramar Kathrine

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så bra du löste det med stenarna, blev ju jättefint. Och alla växter du har gör platsen så mysig och fin.
Kramar
AnnaMaria

Rapport till Vänfors sa...

Så fint du har det, vilket ställe att njuta sommar:) Gillar dina pellisar skarpt. Sista bildens mörkröda...mums! Härligt att datorn funkar som den ska igen.
Kram Annika

Vilt og vakkert sa...

Heisann!

Pelargoniaene mine vokser seg også finere dag for dag.
Din lille røde blomst, er så bedårende. Lukter nok også vidunderlig ;:OD)