Bloggintresserade

tisdag 9 juli 2013

Plattor och blommor

Hej alla fina vänner!

Idag blev det en tur till plantagen och IKEA, med mitt stora barnbarn.
Det var slut på min markväv och jag har grävt lite för att lägga plattor så jag slipper att rensa ogräs i onödan.
 









Har lagt ut plattor, lite provisoriskt för att se o de räckte , måste köra dit grus en annan dag så de ligger jämt.






Nu har också mina två olivträd fått flytta hit. De mådde inte så bra i värmen på balkongen.







Se så underbar min Flammentantzen är.





Tror inte att den har blommat så mycket nåt år tidigare.








Den här röda sammetsrosen har klarat alla strapatser här på kolonin. Det är jag glad för.


Det var allt för denna gången.
Ha en underbar tisdag
Kram Meta

4 kommentarer:

Margot sa...

Så praktiskt och bra med plattor, betydligt mera lättskött än gräs! Underbart vacker din ros är, härligt att den klarat sig bra!
Ha en fin dag!
Kram Margot

Högagärde sa...

Snyggt och smidigt. Mera sånt. Själv har jag gångar av natursten. Mysigt men alldeles för jobbigt.

Elisabeth

Anonym sa...

Jag ser att du kommer att ha fullt opp att pyssla med ett tag. Ha det bra !

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Din röda ros är jättevacker. Och det kommer bli både fint och praktiskt med plattorna.
Må gott och kramar
AnnaMaria