Bloggintresserade

måndag 29 juli 2013

Norrut!

Hej mina vänner!


Ja nu har jag kommit hem och hunnit med gäster också ikväll. Ibland är det som med ketchupen  Allt kommer på en gång. Kul är det i alla fall. 
Tänkte att ni skulle få se lite bilder från resan. Det händer alltid mycket på mina resor som jag vill dela med mig.

Vår resa kändes lite konstig denna gången.Fast det var juli så var det som att åka när det är höst. Träden var gula på långa sträckor.



















Det är för att det varit så lite regn i sommar och mycket varmt.


 Väl framme i Gävle fick vi en god middag hos svåger och svägerska. Dottern var hemma och hade lagat en Indisk kycklinggryta med ris och grönsaker.
Och ett gott vin till det.






Efter mat och trevlig samvaro åkte vi till Strömsbro för att kika på deras nyköpta kolonistuga.Nu får hon nog döpa om sin blogg från Minimal till normal tror jag.



Vid ytterdörren fanns denna groda på väggen, så det var väl klart att de skulle ha stugan 
Älskar man grodor så gör man, då går det ju inte att tacka nej till detta.

Det skall bli spännande att följa och se hur det blir.





 En mycket vacker himmel och dimma över åkrarna efter regnet, på väg tillbaka för lite kaffe.


En skål med en groda på kanten hade jag med mig. Det är ju lite sport att hitta kul grodor till min svägerska.












 På min svärfars balkong fanns det massor av vackra blommor. Han är bra på det.











Det var inte bara på balkongen det fanns fina blommor. Även på fönsterbrädan var det fina blommor.















Han är inte bara bra på blommor  utan också att snickra leksaker.
Som han sen säljer.










 Gammal utdragssoffa.



Flygplan











Ett tågsätt.

En liten kista bra till mycket hobbygrejer eller sy saker.





Det var första dagen det kommer lite till senare.

Ha en härlig tisdag.
Kram Meta

4 kommentarer:

Tittis trädgård sa...

Det är så härligt att få ut och resa lite och samla på sommarminnen! Men det är ju trist att det är så torrt i naturen nu, vi får hoppas på lite regn i lagom mängd./ Titti

DeniseinVA sa...

Such a lovely post and I enjoyed each photo. Thank you and thank you for also being our Guest Friend at Today's Flowers. Your flowers are beautiful!

samson sa...

jag har ju varit i Danmark ett par dagar och det var lika torrt där
Vilka fina saker han tillverkar
ha det så bra
maggan

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Den som gjort en resa har något och berätta heter det ju, och det hade du. Din svärfar var en hejare på och snickra, så fina saker. Roligt och besöka släktingar, det var en fin kruka svägerskan fick.
Kramar
AnnaMaria