Bloggintresserade

tisdag 16 juli 2013

Målat och slappat.

 Hej alla sommarfina vänner!

Ännu en härlig dag precis lagom varm för att göra en massa saker ute och slappa i solstolen.




Jag var uppe tidigt idag och åt frukost i solen. 
När det var gjort tog jag fram målargrejer och målade utsidan på muren.


Den blev svartgrön som alla de andra plankorna.
Det är en färg som gör att det inte ser så högt och stort ut. 
Växterna gör sig också så bra till det.

Nu är det bara tjäran kvar till insidan. Det får bli en annan dag.





När målandet var färdigt var det dags för lite slapp i vilstolen. kaffe smörgås och tidning det är härligt det.


Till slut lite blommor.
Jag har, för två år sen, köpt en marktäckar ros som är vit med små söta blommor. "Dimond Border Poulidram"





Rosen är så fin med krit vita blomblad även att det regnar.
 Blomman är dubbel men inte med så många kronblad.

I år är den 1 m hög så det där med marktäckare vet jag inte om jag håller med om. Den får nog flytta till en annan plats där den inte konkurerar ut de andra.

 






 




 Just nu står den bredvid "Rosa Mundi" och den blir nästan nertryckt av den vita.
 Den har helt rosa blommor i år  kul tycker jag med rosor som gör lite som de vill.


Ha en fin onsdag alla var ni än är och gör.
Kram Meta

2 kommentarer:

samson sa...

kommer att bli så snyggt med den svarta färgen
fina rosor även om de uppför sej som de själva vill
ha det så bra
maggan

samson sa...

jag igen
verkligen kul att läsa om kolonin
maggan