Bloggintresserade

torsdag 25 juli 2013

Lunch

Hej alla fina vänner!

 

En dag Blev jag bjuden på lunch av en koloni granne.
Det var en mycket härlig mat jag blev bjuden på.


 


Kräftstjärtar.





Med Gurksoppa.




Det var hur gott som helst.



 

Det är så här vi använder det vi odlar i våra land och växthus. Vi letar recept som passar till det.

I deras trädgård finns inte bara det som går att äta utan också mycket fina blommor. 
 

Speciellt rosor.
Men även en jättefin lavendelhäck
( avundsjuk)










Astrid lindgren är en helt fantastisk ros att blomma villigt.De har en hel häck av den.















 

Carl Philip har också fått en ros efter sig. Den är röd och inte så hög.







Här är en annan sort som jag inte har namn på. Det är ju helt underbart med denna sommaren då allt blommar mer än annars. Det går bara så fort över när det är så här torrt.


 





 Avslutar med den här söta rosen som har massor med blommor. Det är en vanlig krukros från början är nog 4 år, tror jag hon sa.





Ha en härlig dag var du än är och gör.
Kram Meta

3 kommentarer:

Unknown sa...

Mmm så mye godt og så hyggelig med gode naboer.
Flotte bilder og blomster kos deg i sommerhagen, Maritklem.

Hon som talar med blommor sa...

Jag har alltid älskat den känsla man får när man befinner sig i ett koloniområde :) Förstår att du stormtrivs där!
Ha en fortsatt fin sommar / Carolin

lisashus sa...

Vilken härlig sommarlunch, och vilken bra idé att äta det som finns i trädgården!

Jag antar att du njuter nu på din koloni, men uj, så torrt det är! Det gäller att vattna!

Kram
Lisa