Bloggintresserade

fredag 5 juli 2013

Lite nyutslagna blommor och nya platser



Hej alla fina som kikar in här!





Här börjar det att blomma i alla hörn. Kaprifolen är så vacker tycker jag.


I år är det mycket mer Krolliljor än vanligt tycker jag. Hos mig är det dåligt men en granne har lovat mig en hel del av sina.


Något som jag har desto mer av är riddarsporrar och de börjar visa sin färg nu.
De här är ett stånd med olika blå nyanser.de är tydligen först ut med att visa sig.










Här måste det nog fejas och städas lite idag vi får besök från Borlänge, de kommer med ett av mina barnbarn från Stockholm.
När man har ett så litet hus som jag har så blir det fort rörigt och damm ska vi inte tala om.Ibland önskade jag att man bara kunde öppna korsdrag så att allt blåste ut.


När jag flyttat bänken igår så fixade vi en ny uteplats( lite provisoriskt). Vi har upptäckt att solen lyser senare på kvällen där än när vi satt på gräset.Kvällarna är ju inte så varma än i år så det blir nog bra.Mysigt att kura med filt och lite lyktor i soffan på kvällen. Måste leta reda på lite dynor som jag kan ha där.



 





 Bänken fick flytta till framsidan av huset, där blir det inte så blött heller för det är tak över.Dessutom har jag ju vattnet bredvid och det är ju bra.


 




Vid grinden har det kommit en ny växt. det är en sälg och lite lavendel.







Det är ju så kul att Rosa Mundi har slagit ut, det är den  rosen som mitt barnbarn har valt och hon kommer i dag på em.



Ha en fin fredag i solen.
Kram Meta

7 kommentarer:

Solstrimmor sa...

Så bar ni grejat till det! Hoppas ni får njuta många sköna kvällar där! Ha det så trevligt med barnbarn och Borlängegäster:)

Kram Eva-Mari

Karin M. sa...

Es ist Sommerzeit, alles blüht und gedeiht...eine wunderbar bunte Jahreszeit.
Liebe Grüße, Karin

Anonym sa...

Fina blombilder från en fin trädgård. Ha det bra !

Jannibele sa...

For er herlig liv du har på kolonien. Ordnet så fint har du. Kos deg med barnebarn på besøk.

Änglarum sa...

Hej Maggan! kikar in så här det sista innan avfärd! måste pausa in stöket mycke skall med o blommor skall omplaceras så de klarar sig ett tag! ja vi har vattnings hjälp,men det blir ju inte varje dag! ha en fin sommar så ses vi framöver <3 kram Jessica

hagagården sa...

Underbart med alla vackra växter!!!
Kramar
Ninni

Unknown sa...

Så fint du har det!
Hoppas din helg är härlig, med besök och allt!
Kram Allis