Bloggintresserade

söndag 14 juli 2013

Lite av varje.

Hej alla fina vänner som kikar in till mig!


Det har varit ett lugnt tempo idag, solen har inte varit så där varm utan krupit bakom molnen en hel del. Jag har tvättat lite, vattnat blommor i lägenheten, handlat och skrotat omkring.

Jag passade på att titta till min odlingslott vid lägenheten när jag var hem. Där hade rabarbern växt skyhög, Det fick följa med lite hit, längtar efter paj och vaniljsås.
En av mina grannar gav mig rädisor och lök.Det får bli nåt till lunch i morgon.

De som odlar där förstår inte sig på mig som bara har blommor(nästan) och ingen mat som de säger. De är invandrare som odlar för sitt uppehälle på vintern



Den här bilden är från mitt första år där.



När jag kom till kolonin igen såg jag att några liljor slagit ut, de är så fina ihop tycker jag.Den mörka liljan är ny för i år hos mig.

Det blir inget namn för jag vet inte vad lappen har tagit vägen. 
Får kanske röja lite bland alla frö och plant lappar.



Blir nog tvungen att göra allvar av planen om ett kartotek över blommorna.
(förra inlägget)Bäst att börja nu när jag är här. Ojdå nu är resten av semestern räddad.Hi hihi.

Ha nu en underbar vecka
kram Meta

6 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Rabarberpaj är jättegott, och nyplockade grönsaker är ju så gott också.
Dina liljor är fantastiska, både den tvåfärgade och den nästan svarta.
Kramar
AnnaMaria

Anonym sa...

Rabarber är trevligt att göra kräm och paj på. Ha det gott !

trädgårdsdrömmar sa...

Hej.
Riddarsporren heter Ebony in snow.
Frön finns hos Rara Växter.

G:a Affären sa...

Nu var det en tid sedan första rabarberpajen, kanske de har växt till sig igen. För det är så smarrigt med rabarber och vaniljsås!
Dina liljor ser verkligen annorlunda ut! Den mörka är verkligen pampig!

Önskar dig också en underbar vecka!
Kramar
Cia

Annas röda stol sa...

Du har det alltid så fint !! Underbara rabarber och att spara inför höst och vinter, mums för rabarberpaj :) Ha det gott. Kram Anna

TittisTrädgård sa...

Rabarberpaj och vaniljsås, det låter härligt! Vackra liljor du har och rosorna i förra inlägget var så fina. Ha det så gott i sommarvärmen./ Kram Titti