Bloggintresserade

måndag 15 juli 2013

Gråmulet både i luften och sinnet.

Hej alla vänner!



Idag är det inget topphumör här, blir så ibland.
Därför har jag grävt en del idag det är bra göra när inte humöret är på topp.


Först så fixade jag till framför förrådet, ni som varit med tidigare vet ju att det lutar överallt här, så nu ska vi försöka höja gräsmattan så den blir mindre sluttande. Det har jag gjort här, vi får fortsätta till hösten när vi kan så gräs.

Nu är bara frågan om jag skal lägga grus eller mer plattor? Får klura lite på det.                                                                          



Sen tog jag tag i högarna innanför den nya muren.
Där växthuset skall stå.










Fy så tungt det var men nu är det värsta gjort.
Resten får göras när mannen har satt upp planken till ramen så jag vet hur höjden blir. 
Det skall dit lite mer plattor och matjord innan höstens plantering.

Nu har jag massor att fundera och planera över igen, härligt.



Jag har en otroligt vacker vallmo som kommer från frön jag fick av Inger-Marie med bloggen hagerommet

Tack så mycket den gör mig sååå glad.









Nu har även mina hallon börjat att mogna för jag bara älskar hallon. Det var det första jag planterade här.












Här är en ros om vi har planterat vid förrådet nu i helgen. Den har följt mig sedan vi bodde i Dalarna på 80- talet. Den kommer från en gammal gård som en vän till oss hade. Antar att det är en gammal sort för han har sett den sen han var liten och det var på 50-talet
Den har några knoppar nu så den blommar nog snart, rätt sent, beror nog på att den stått i kruka från i våras till nu.






Jag avslutar med ett litet bord från Granit med lite blommor och sten. det är en vit pelargon en svart hängpetunia plättar i luften en choklad blomma och en som jag inte vet vad den heter men är en perenn växt.


Ha en underbar sommardag i morgon! Nu skall jag kika runt lite hos er.
Kram Meta

4 kommentarer:

Lotta sa...

jag tycker fint grus men så är jag svag för stenar. Så mycket du hunnit med, härligt med mogna hallen, jag plockade de första igår och det blev 4 burkar underbar sylt!
Ha det gott.
Kram Lotta

samson sa...

du jobbar och sliter som vanligt
fy för att gräva i den tunga lerjorden
men ni kommer att få det jätte fint
ha det så bra
maggan
ps:nu ska jag ut och måla klart trappan

Inger sa...

Hej,
visst är det skönt att jobba fysiskt och att få se ett resultat av mödan.
Ha en bra dag!

Katta sa...

Baksidan med koloni eller trädgård är förstås det tunga jobbet men du slipper köpa gym-kort i alla fall ;) Sååå snyggt med kombinationen av svarta och vita blommor vid zinkbordet, me like :) Kram Katta