Bloggintresserade

tisdag 23 juli 2013

En solig dag.

Hej alla fina!
Här lyser solen från en klarblå himmel. Det kan inte bli bättre.
Jag sitter ute och skriver, i skuggan.

 

Har tjärat stockarna innan vi skall fylla igen så jag kan plantera, värmen gör att det inte är så bråttom med det varken för växter och oss.








Att få plocka in en balja med färskpotatis, det är nåt jag längtar efter. Nästa sommar kan jag det om inget oförutsett händer.


 




Lådorna står där. Det fattas några plank och jord sen är det bara att plantera.



Det här blev en bra kombo tycker jag. Mörka Hostablad, Vitpytta och Rosen som heter  "Heidetraum"

Den bli lila innan den vissnar ner.








Den är söt och vacker , tycker visst denna harkranken med.



HJÄLP!!!!
Är det någon som kan ge mig lite tips på vad man kan göra eller titta på i närheten av Lund. Vi skall dit några dagar.Är sååå tacksam för tips!!!!!  

Ha en härlig sommardag
Kram Meta

1 kommentar:

Vitt hus med svarta knutar sa...

Egen färskpotatis är supergott, men det mesta blir gott när man fått odla det själv. Jag kikade på listan över Smultronställen som jag sammanställt men jag har inte fått några tips om ställen i trakten av Lund. Hittar du något trevligt kanske du kan tipsa mig så kan jag lägga in det på listan. Ha en skön fortsättning på sommaren!
Kram,
Regina