Bloggintresserade

söndag 7 juli 2013

En härlig solig Lördag.



Hej alla vänner!


En helt underbar lördag har vi haft här i Jönköping.
Vi tog en tur till Bönared Där äter man jordgubbstårta när det är säsong.


Vi satt bredvid en underbart doftande Jasmin. önskade att jag kunde skicka med lite doft till er. Det är riktig sommar för mig


Jordgubbstårtan bakas under vintern och fryses ner. Det går nämligen åt massor under säsongen.Några tusen i veckan är inte ovanligt.


Mums  det här skall bli gott!!!
Undrar om jag kan äta hela, den var allt bra stor.

Då var det goda slut. Får bli en ny vända nästa säsong.




 Kvällen innan tillbringade vi i paviljongen och grillade tillsammans med vänner här på kolonin.




















 Nu har sångbladen kommit fram oj vad vi sjunger







Jag avslutar med lite fler rosor som slagit ut här på kolonin.







Mossrosen napolion.


Två som jag inte vet vad den heter de fanns nämligen här när jag kom hit.

Det var dagens hälsning från Kolonin.
Kram Meta

Inga kommentarer: