Bloggintresserade

måndag 1 juli 2013

Blad

Hej alla fina vänner!

Det är så roligt att se vilka blommor som förekommer i era trädgårdar. Vad som är populärt just nu.Verkar vara bl.a Hostor av olika slag

När jag fick min första trädgård då kunde jag inte mycket om växter. Vi skulle anlägga ett rododendron land och fick hjälp av en kille som kunde det här.

Det skulle vara astilbe, vårljung och hosta funkia.
 



Vad är nu detta funderade jag över. Men vi gjorde så. Sen den dagen har jag bara älskat dessa bladrika växter som ju finns i hur många olika sorter som helst

De har ju så underbara blad i både stora och små rosetter.
Jag har flera olika sorter på min koloni. Det är så bra att fylla ut i rabatten så inte så mycket ogräs sticker upp.





Den här vita var jag så nyfiken på, undrar vad som hänt den är ju grön den med, Någon som vet????
 




Den här ljusgröna med stora nästan runda blad är ny från förra året.Inte så tokig vid den rosa Ölandstoken.





 



Alla Funkiorna har ju blommor men alla är inte lika. Den här med blågröna blad har en mycket större blomklase än de andra.

Jag har gjort så att jag planterar alltid några i krukor som jag sedan kan flytta runt lite som jag tycker under sommaren.
 







 






 

 


Jag gillar både de storbladiga och de som har mindre krulliga blad som den här.
Om de står i stark sol blir bladen mindre har jag märkt.

Ha nu en underbar måndag.
Kram Meta

Inga kommentarer: