Bloggintresserade

torsdag 11 juli 2013

Blå

 Hej alla fina vänner!

Nu börjar det att blomma av det blåaste blått här på kolonin.






En klarblå med vit mitt.


Jag har flera olika Riddarsporrar här. 
jag gillar den ståtliga växten.
Här har ett gult kungsljus smugit sig in i rabatten där det inte finns något annat gult alls 
 

Två olika blå färger som tidigare stod på var sida om en New Down ros, den klarade inte vintern i år. 
Eftersom den klättrar på planket ut mot vägen så får det bli en ny nästa år.

 


Det här är ett nytt tillskott från förra året, den är dubbel och tvåfärgad. Härlig tycker jag.












Jag har en vit riddarsporre också men den har inte blommor i år, beror kanske på att den är satt förra året.

En blå sommarhälsning från min koloni idag. Ha en fin dag 
Kram Meta

2 kommentarer:

MarJE sa...

Nydelig blå blomstring hos deg....nyt hagen og sommaren, klem frå MarJE.

Karin M. sa...

Sehr schöne Blüten in solch kräftiger blauer Farbe.
Liebe Grüße, Karin