Bloggintresserade

fredag 26 juli 2013

Äta bör man.

Hej alla fina vänner.

Då är det fredag igen oj vad fort det går bara 3 veckor semester kvar.
Fredag är ju en grillkväll på kolonin då kommer de som känner för det till paviljongen o grillar. eller äter annan mat de har med sig.



Idag var det första kvällen vi kunde sitta ute på grusgången. Det var varmt och vindstilla.
 





En skål med sallad 

eller en

 




tallrik med kött och grönsaker år mat som heter duga.







Hej! jag heter salt och pepparkvarn.
Glad är jag för var dag


Det här blir en kort önskan om en härlig helg.
Jag skall göra en liten resa vart får ni se när jag är hemma igen.

Ha det sååå gott.
Kram Meta

9 kommentarer:

Karin Fransson sa...

Hej, tack för titten hos mig!
Verkar vara ett väldigt trevligt koloniområde du håller till i, med god mat och samvaro mellan arbetspassen i täppan.
Ha en fortsatt underbar sommar!/Karin

Míriam Luiza sa...

Hummm! Parece bom ! Gosto da salada e do churrasco também! Bom final de semana!

Míriam Luiza sa...

Hummm! Parece bom ! Gosto da salada e do churrasco também! Bom final de semana!

Inger Marie sa...

Deilige dager og kunne sitte ute og nyte måltidene:)
Nyt sommerdagene videre:))

Anonym sa...

Ah här var det dukat till god middag ser jag. Ha det bra !

G:a Affären sa...

Ni hade säkert mysigt i paviljongen, och vilken fin salladsskål!

Kramar
Cia

Helena sa...

Vad mysigt med grillafton!
Trevlig resa.
KRAM från mig!

Katta sa...

Hoppas ni fick en trevlig grillkväll. Så himla snyggt med salladen i den soppterrinen (tror jag det är) Kram Katta

Pat's Addition sa...

Lunch in the garden, what better way to spend the day. Your food and flowers look great.