Bloggintresserade

fredag 24 maj 2013

Fotovandring.


Hej alla fina vänner!


 Efter den fina förmiddagen så blev det kallt och mulet. Lite trist så jag tog en vandring genom orådet hittade en massa fina blommor här kommer ett axplock.




Det känns som att den lila färgen finns i alla trädgårdar i någon form.
Här är det representerat av brun nävan. den är så vacker.






Här är en vacker tulpan tycker jag,






Den här läckra hittade jag på en tomt, det är nog en ganska så ny sort.










De här två ensamma tulpanerna står i min rabatt jag undrar så hur de kommer att se ut
minns nämligen inte alls vad det är för en.


Jag har en sorts tulpaner som är min favorit och det är denna spetsiga. Det får vara nästan vilken färg som helst jag bara älskar formen.
De här står i mitt land.


Mötte en kolonist som var på väg hem med denna buketten, så vackert


Jag kan inte se mig mätt på alla vackra träd som finns här.
 Äppelträden står i full blom





Och många små insekter som kryper runt bland alla goa blommor


På en tomt hittade jag det här löjtnantshjärtat.











Undrar vad detta är för en härlig blomma som kommer upp mitt i vinbärsbusken. Lyser upp gör den i alla fall.





Med den här bildkavalkaden av blommor från mitt område önskar jag er alla en härlig fredags kväll.
Kram Meta

3 kommentarer:

Suss o Kai sa...

Så underbart att se alla vackra blommor du visar upp :) man bara njuter :) Ha en skön fredag Kram Suss

Karin M. sa...

Sehr schöne Frühjahrsblüher...bei uns sind diese Blumen schon verwelkt...
Liebe Grüße, Karin

Anette sa...

Ser härligt ut och mycket tidigare än de är hos mig uppe på berget! Ha en fin helg. /Anette