Bloggintresserade

söndag 7 april 2013

Fågel hos Suss


Hej alla fina vänner!


Fåglar ja, det är en av mina samlarobjekt till kolonin.
 De finns på många olika ställen på kolonin men bara på sommaren.
De här Duvorna fick jag av en väninna och de skall få en särskild plats på en vägg i ett rede




 
Den här gamla julfågeln är en stor favorit, den kommer bara fram till jul.





Kan inte låta bli att visa den här serien med sidensvansen och en större fågel, som jag tog på skolgården en rast.


Någon av barnen hade kastat en apelsinklyfta.
Den måste vara jättegod.




Den större smyger sig på sidensvansen . Den ser helt oberörd ut, bara tittar.








Sidensvansen får ge sig, den större fågeln tar biten. Jag hoppas att sidensvansen fann en annan bit till sig.








Det var mitt bidrag till   Sussi



Ha en fin vecka

Kram Meta

8 kommentarer:

Irma sa...

Kauniita kyyhkysiä sinulla on
ja myös muita lintuja:)

Charlotta sa...

Så fina fåglar, både prydnad och levande! Det är en sann glädje att ha fåglar i trädgården.

Suss o Kai sa...

Fin fågelsamling :) vad spännande med den lilla fågelfighten :) att de gillar apelsin var något nytt. Fina bilder kram Suss

Mia sa...

Ja, hoppas sidensvansen fick en bit mat den också. Fina bilder :)

MarJE sa...

Artig med fuglane som kjempa om appelsinskalet.
Så flott samling du har.
Ha ei fin veke.

Katta sa...

Nu har ju jag fågelfobi men tycker de konstgjorda är toppenfina speciellt den julfågeln, ser ut som en kolibri som är en fågel jag älskar trots min fobi. Sist men inte minst vilken underbart fin rostig bricka!!! Ha en fin vecka, kram Katta

Snäckskalsdalen. sa...

Din julfågel, tänk sådana hade jag en gång och dom fick jag av min farmor som liten flicka. Tyvärr har dom liksom tagit slut!
Dom andra fåglarna är fina också!
Agneta kram

Anki sa...

Så fina fåglar... den lilla julfågeln - sådana fanns i julgranen hos farmor och farfar. Stackars sidensvansen... hoppas den hittade något annat gott :)
Ha det gott!