Bloggintresserade

måndag 22 april 2013

En helg på kolonin.


 Hej alla fina vänner som kikar in!!


Den här helgen har ju varit en sån helg som vi lääääääängtat efter sååå länge. Jag mår bra efter att få vara på kolonin hela dagarna, det var nästan så jag kände att jag kunde sova över


när jag på em. satt och slappade i min solstol. Det finns inget vatten på satt och toaletten är inte heller öppen så det blir lite bökigt att vara kvar över natt. 
"Men den som väntar på nåt gott väntar aldrig för länge" 
Heter det ju.









 Nu tycker jag att jag kan säga att jag har ÖPPNAT min koloni igen för detta året!









Jag har räfsat lite i rabatterna från alla eklöv, som annars ligger kvar hela sommaren, de vill ju inte förmultna lika fort som andra löv.Klippt ner gamla perenner. Det blev några säckar som skall till komposten.





Naturligtvis så har jag fikat hos grannen, den sociala gemenskapen på kolonin är viktig. Vi pratar fikar och har roligt alla generationer emellan.


 
Det bara  sprutar blommor och löv ur mark och grenar känns det som.
Bina är i full gång
Påskliljorna hade mest knopp i lördags. även de har slagit ut.Nästa gång jag kommer har nog även de som finns i rabatterna slagit ut.

 Den randiga irisen såg jag inte i lördags men när jag fikade på em, fick jag se att de slagit ut.




Något som också är på väg är Kejsarkronorna. de har nog rest sig 1dm. under helgen. Kärleksörten har också börjat öppna sig.










Nu har även den rosa julrosen slagit ut sina blommor. Så nu väntar jag bara på att den mörka också har överlevt och vill visa sina vackra blommor.


Det här var min helg på kolonin. På kvällen när mannen kom hem gjorde vi en utflykt och från det får ni se bilder en annan dag.


Ha en härlig vecka med ömsom regn och sol som det ska bli.
Kram Meta

3 kommentarer:

Fågel Blå sa...

Wow vilka härliga kolonibilder, så fint du har det!
Kul att se!
Önskar dej en fin vecka
kramar Kathrine

Lotta sa...

Oj, vad det växer hos dig, håller med om att det var en superhärlig dag igår, tyvärr har vi regn idag...typiskt när det var klart för sådd.
Må så gott.
Lotta

Anette sa...

Vad härligt det låter! Min mormor hade koloni på Rosenlund och det var kul att följa med henne dit minns jag. Själv jobbade jag i helgen, men hann ut en stund i trädgården efteråt!