Bloggintresserade

söndag 10 mars 2013

Vårspaning.


 Hej alla fina vänner!

Nu är det dags att spana in alla vårtecken i våra landskap   Här finns fler



Det här år min ingång till kolonin som jag har i Jönköping.

Jag har en rabatt som jag kommer att visa någon gång varje månad under året så ni kan se vad som händer där.


 
 Ni ser det är inte mycket till växter att visa, mest snö. Buskbomsklotet har fått en mössa mot solen, så att den inte skall brännas.


 

 Våren kom av sig denna helgen. -10 grader på nätterna och -3-4 på dagen har det varit. det blåser och igår kom det lite snö. Ni se min Rodrodendron gillar det inte.







Trotts denna kyla så har snödropparna börjat att titta upp genom snön.
















Mitt största vårtecken är i alla fall att jag kan sitta på bron till min stuga och fika. Inne är det -3 och ute -4. Solen värmer på trappen som tur är.            Antar att ni förstår varför jag sitter ute.



Ha en fin vecka var ni än befinner er i världen.
Kram Meta. 

14 kommentarer:

MarJE sa...

Kjekt med bilde frå same bedet så ein kan sjå forandringane framover.
Sjølv om det er kaldt og snøen ligg i beda er det jammen litt av nokre tøffingar som likevel klarer å sprenge seg fram gjennom snøen. Skikkelig vårteikn når snøklokkene dukkar opp.
God veke til deg også, frå MarJE.

Magali@TheLittleWhiteHouse sa...

Det är lustigt: du säger att det är vår med -4 ° C och här är vi klagar på att våren är sen med 7 ° C idag!
Magali

Änglarum sa...

Våren är härlig,verkar dock som vi kommer få kalla nätter några dagar nu! ha en fin start på veckan ♥ kram Jessica

Skaparglädje sa...

Visst är det härligt att sätta sig där det är lä och få njuta av solens värmande strålar.
//Anne-Lie

AnnA sa...

Jag menar Dalvik i Jönköping, vid kyrkogården.

Charlotta sa...

Bästa vårtecknet att sitta och njuta i solen. Härligt!

Paula i pörtet sa...

Hej, vilken trevlig hobby du har som har en kolonilott. Själv har jag tyvärr inte gröna fingrar, har gjort några tappra försök under årens lopp men förstått att jag nog ska ägna mig bara åt att beundra andras skapelser och även den vilda naturen som jag bor mitt i.
Ha en fin vårvintervecka

Ingrid sa...

Det är väl ett riktigt fint vårtecken, att man kan sitta ute och fika. Jag väntar ännu på en sån dag!
Lite mera snö har ni allt jämfört med här på ön.

Annica Östlund sa...

Vad underbart att kunna sitta ute och ta en kaffe i solen.
Vi håller tummarna för mer sol och värme så våren skjuter ordentlig fart.
Kram Annica

Kristinas oas sa...

Så skönt att kunna sitta i lä, i solen! Nu hoppas vi att den riktiga vårvärmen kommer snart!

Susie på Stjärnarve... sa...

Vi som inte får ner någon sol på tomten den här årstiden kan absolut inte sitta ute och fika, men det såg skönt ut hos dig!

Eleonora sa...

Tacl för dein rara hälsning Meta och välkommen in att hälsa på hos mig.

Härligt att du har en koloni. Det har jag också haft, men när jag inte orkade längre (pga alla krav från styrelsen) tog min dotter över, så i praktiken hade jag den kvar.

Lycka till med årets glädjeämnen. Det är väl snart dags att beskära och plocka bort vinterskräpet.

Nyanser av vitt sa...

Tittar in för att önska dig en fin måndag i solskenet.
Kram Agneta

Randines hageblogg sa...

Kjekt å se bilder av din koloniparsell, det er mer snø på dine kanter. Men vi får håpe våren snart er på vei.

Ha en fortsatt fin uke!