Bloggintresserade

fredag 15 mars 2013

Blommor.




Hej alla fina vänner!

Idag fick jag frossa när jag gick förbi vår lokala blomsterbutik.
Där stod 6 krukor med en helt underbar tulpan "Peach Blossom" heter den
Naturligtvis fick alla följa med hem. 









 

De finns ingen av dom som är lika varandra.
De är från små bulliga till stora yviga nästan enkla.





 








Nu kan jag njuta av dom denna helgen och sen får de planteras ut i min rabatt på kolonin.Så nästa år får jag se den där.

Ha en underbar helg
Kram Meta

23 kommentarer:

Törnrosa sa...

Vilket kap! Förstår verkligen att de fick flytta hem till dig.
Hej hopp!

Kristinas oas sa...

Men de var ju underbara! Förstår att de fick följa med dig hem på stört! :) Ha en fin helg! Kram Kristina

Ingmarie We sa...

Vilka vackra tulpaner. Klart att du skall plantera ut dem sedan,

"Hemmet är min vrå" sa...

Så fina tulpaner. Ha en fin helg. Kram Mimmi

Sommerhuset i bakken sa...

Så vakre blomster - i herlig farge!

Ønsker deg en riktig god helg! Kos deg masse!

Anna-Maria sa...

Vilka läckra! Nu längtar jag verkligen efter vår!

Anjas Hill sa...

Tulpaner kan man aldrig ha för mycket av - särskilt så här års! Vilka fina tulpaner du har!/Anja

Randi sa...

Jag förstår verkligen varför du inte kunde motstå dessa skönheter. Ljuvliga bilder att njuta av!!!
Önskar dig en fortsatt skön helg!

Randi sa...

Jag förstår verkligen varför du inte kunde motstå dessa skönheter. Ljuvliga bilder att njuta av!!!
Önskar dig en fortsatt skön helg!

Annemor sa...

De var flotte.
Jeg håper frosten forsvinner slik at det er mulig å få vår annet enn i vinduskarmen :)
Ha en nydelig helg :)
Mormor

Helena sa...

Den är ju jättefin.Så snyggt med de dubbla de är så fina i förfallet oxå.
KRAM från mig!

AnnA sa...

Åh, så fina!
Dubbel njutning att njuta var blomster i kruka, för att senare till nästas år kunna njuta asv dem i rabatterna.
Jag önskar dig en fortsatt trevlig helg!
Hälsn
AnnA

Annica sa...

Vilken härlig färg och form, förstår att de fick följa med dig hem! De kommer att göra sig bra på din kolonilott nästa sommar =)
Hoppas du får en fortsatt trevlig helg!
Kram Annica

Rosor och Akvileja sa...

Oj vad fina! Förstår din måste ha känsla. Tack för din kommentar hos mig. Åsa

Annas röda stol sa...

Hej, kul att du hittade till mig :))) Fina tulpaner och det finns ju mängder av sorter.Ha en fortsatt trevlig helg. /Anna

Tina´s PicStory sa...

thanx for your beautiful weekend flowers! :)

A Colorful World sa...

Just delightful!

Unknown sa...

Underbara tulpaner! Jag kan bra förstå att de alla fick följa med dig hem. Ha en fin söndag!

Kerri Farley sa...

So pretty!

Unknown sa...

Beautiful is this tulip hybrid! I've never seen this one in the USA.

Unknown sa...

Beautiful colours!! Boom & Gary of the Vermilon River, Canada.

Anonym sa...

Vilka vackra bilder och blommor.

Laura sa...

so beautiful!