Bloggintresserade

måndag 14 januari 2013

Tjugonda Knut.

 Hej alla fina!
Igår "dansades" julen ut här hos oss.Vi har för vana att ta bort alla julsaker just på tjugonda knut.
 När jag var liten var det julgransplundring och kraschande av pepparkakshuset och dans kring granen. Nu tar vi ut lite undan för undan men städningen och framplockandet av andra saker skall göras nu..



De här Tulpanerna fick jag  för nån vecka sedan och skulle kasta dom idag .




 


Kunde inte låta bli och ta några bilder på dom de var så fina tyckte jag. De har ändrat färg, och har inte slagit ut så som de brukar.
 

 









In kom dessa små fina vårkrokusar istället

Och gardinerna i köket fick en grön färg och en tulpanduk på bordet. Nu kan våren komma.




En välkomstblomma till dig Regina från  mig. Hoppas jag kan ge dig lite inspiration eller bara roa dig en stund.


 Jag har dukat till middag , ärtsoppa med varm punsch, passar bra en sån kall och blåsig dag.

Ha det så gott ute i världen!

Kram Meta

1 kommentar:

Ranten sa...

Takk for hyggelig kommentar på Rantenhage :) Nå er det helt klart tuipantid! Ha en fortsatt fin uke!