Bloggintresserade

tisdag 4 december 2012

Stängt och vila på kolonin.

Här är ingången till min koloni 

 Det mesta är täckt med snö,
Buskbomsklotet syns nästa inte under sitt täcke.
Kan inte påstå att det ser speciellt inbjudande ut att slå sig ner i stolen.





Förmiddagskaffe platsen,får nog också vänta till våren och sommaren med alla sin blommor


På dörrarna till nya bon är det rimfrost..


Burr inget är som det var i somras.
 



 


På fönsterrutan inne i rummet ser jag dessa fina frostrosor.

Det är nog best att stänga kolonin för denna säsongen och hoppas på en ny härlig vår och sommar när rosen vid grinden åter hälsar oss välkommen !!

Här på bloggen händer det en massa saker i alla fall. 
Alla utmaningar jag gett mig in i.
Julen och sånt man kan göra under vintern. Naturligtvis en massa planer till sommaren förstås..

Ha det gott!
Kram Meta 

2 kommentarer:

samson sa...

En solig Februaridag med takdropp då är det åxå skönt att ta med sej en termos med kaffe,skotta undan lite snö och sitta i lä vid husväggen
eller som jag gjorde varje vinter släpade fram plåttunnan och eldade grenar som jag sparat under sommaren
ha det så bra
maggan

Ellen sa...

Tack för uppmuntrande o söt kommentar på min blogg om vårt "lilla" projekt i stugan! Det värmde gott!

Och på din kolonilott verkar det också hända grejer! Ser liksom du fram emot våren, men försöker passa på nu att njuta av snön som lyser upp i den mörkaste av tider!

Ellen (´s lilla gröna)