Bloggintresserade

måndag 31 december 2012

Sista delen på årskrönikan.

Då var det dags för sista inlägget för 2012.


  Juli -  aug. Här byggs det mellan skurarna så att förrådet blir färdigt Alla sommarsaker ska  flyttas in innan det blir vinter.


Nu har vi också vår sedvanliga kolonistens dag. Vi har fika, lotter tipspromenader, loppisar och naturligtvis öppna trädgårdar.
Det är en välbesökt dag även denna regniga sommar.


Sommaren bjöd på många fikastunder, både inne och ute. Det gäller att ta vara på de små stunder som ges.



 

 Trotts allt regn och plask så hann jag          göra lite trevliga blomarrangemang.Tåg till svågers 60 års dag


Massor av bär har jag plockat och det blev både saft, sylt och marmelad så vi klarar oss hela året.





Att sommaren och hösten var ett enda stort regnande behöver kanske inte påpekas fler gånger. Måste bara visa er en bild från vår gräsmatta i aug.På grund av detta så kan jag inte vara på kolonin så mycket som jag skulle vilja. Byggandet blev heller inte så mycket mer.
De sista tidlösorna tittar fram i mina rabatter ett trevligt hösttecken i alla fall.

Sep- okt.
Det blir dags att rensa bort och klippa ner vinrankan, pionerna, så mycket mer gör jag inte, det är så blött och kallt.

Några sköna soldagar hann vi allt med mellan skurarna. Dom är det best att ta vara och lagra till vinterns mörker.

Min kompost låda blev färdig,  skall nu bara målas i vår. Staketet och portalen vid entrén fick också de sista brädorna på plats för att slutmålas i vår.


Nov-Dec.

Nu är det kallt och isigt både inne och ute på kolonin så nu stänger vi den för detta året.




För att öppna i vår igen , när det nu kan bli. Tidigt hoppas jag i alla fall.






Med detta hopkok av året som var önskar jag er alla ett rigtigt 
                             
                             GOTT NYTT ÅR !!!
                                   Kramar  
                                    META




13 kommentarer:

Charlotta sa...

Gott nytt år!

Suss o Kai sa...

Tack för din årskrönika och ett gott nytt år Kram Suss

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vi får väl hoppas att nästa år blir lite "torrare";-)

Tack för dina otroligt fina kommentarer hos mig, vi "ses" nästa år.

Nu vill jag önska dig ett gott slut på det här året och ett riktigt Gott Nytt 2013!
Kram,
Regina

Mia sa...

Ett innehållsrikt år från dig, ønskar dig ett riktig Gott nytt kommande år :)

Madame Edith sa...

Åh, vad inspirerande att se dina bilder!

Gott Nytt År önskar Madame Edith

Aud sa...

Koselig med litt mimring på tampen av året.
Takk for hyggelige kommentarer på bloggen min i året som gikk.
Ønsker deg et riktig Godt Nyttår :-)

Annika Christensen sa...

Jag drömmer om en liten stuga men en lite tomt som jag kan rymma till och bara vara. Älskar kolonier.
Gott slut och gott nytt till dig
Annika

Felix sa...

Så roligt att du tittade in och lämnade en hälsning! Jag lägger till dig i min blogglista och kommer gärna tillbaka hit också.

Några förslag i Örebro, beroende på hur länge du är här och om ni har bil eller ej:

Centralt: Wadköping och Slottet ligger längs Svartån i centrala Örebro, vilket är ett fint promenadstråk däremellan. Längs stråket i början på Stadsparken ligger Stadsträdgården med restaurang och café. Wadköping ligger i andra änden på Stadsparken.

På norr: Svampen utsikts- och vattentorn med restaurang och café. Naturreservatet Oset och Rynningeviken vid Hjälmaren, på norr nära stan.

På väster i utkanten av Örebro: Karlslunds herrgård med omgivningar.

Utanför stan: Kilsbergen

Du kan ggogla dig vidare på respektive ställe... Hör av dig om du vill ha flera tips. ;-) Välkommen till Örebro!

Önskar dig ett Gott Nytt År!
Elisabet och Tiger

Felix sa...

Vi är inte ute och äter så ofta, men sist var vi på Slottskällaren. Både de och Slottskrogen har fina miljöer: http://www.elite.se/sv/node/262

Slottskällaren (med utsikt mot Slottet) serverar bl.a. Hjälmargös, vilket kan rekommenderas. http://www.slottskallaren.com/alacarte/varmratter

Nyårshälsningar
Elisabet

Margot sa...

Hinner hända mycket under ett år! Härligt med kolonistuga, för många år sedan när vi bodde i Borlänge hade vi en liten kolonistuga!
Önskar dig ett riktigt GOTT NYTT ÅR!
Margot

G:a Affären sa...

Jag blir så imponerad av all skörd du tog reda på, mysigt att kunna plocka fram under andra delar av året också. Nu får vi hoppas på ett torrare år!

Gott Nytt År önskar jag dig!

Kramar
Cia

Änglarum sa...

Gott nytt år / hoppas på ett riktigt fint 2013 :)) på återseende kram Jessica

Merja sa...

vilket fint och roligt arrangemang med tåget!!
God fortsättning!