Bloggintresserade

tisdag 13 november 2012

Ledig

Hej go vänner!
Igår var jag ledig. 
Vad gör man? när man känner sig trött , sover länge och allt är lite segt. Jo när solen tittade fram tog jag med mig kameran och gick en promenad i området.
 Tänkte leta efter nåt som inte är grått eller brunt.
grått o brunt

Jag har tidigare inte gillat gräs men nu känns det rätt tilltalande faktiskt.
Är nog inspirerad av er bloggare.

gult o grönt
 Min vandring gick förbi mitt tidigare område med odlingslotter.


 
Vidare till ett område bredvid mitt, med radhus.
Här hittade jag denna kaffedrickande figur.(bättre än en tomte i alla fall)


gråt o vittt
grönt
Så här kanske jag ska göra runt mitt hus. Blev jätteförtjust i dessa stenar, de ger lite liv mot en trädkant som vi har. Eftersom vi inte kan plantera överallt runt huset.   

Eller kanske så här mossa och sten. Vi ligger ju vid skogen så det skulle ju passa bra.


På uppfarten till ett hus hade de gjort en G-klav i sten det var verkligen fint gjort.( de är nog musikintresserade)

En kärleksört vid ett staket.
En tom lekplats både på barn och växter i de stora cementringarna. Här brukar det blomma så fint på sommaren.På em. brukar det vara fullt av barn och vuxna som leker och grillar sin mat. Det är som att vara på en annan kontinent.

rött
Denna röda Korallkornell är en buske som jag också har omvärderat. Hade en stor på min tomt, den har jag slängt. Det kan hända att det kommer dit en ny, som jag skall hålla nere så den inte blir så stor.Den lyser ju så fint röttvintern och våren.
vitt

Snöbärsbusken har jag som häck mot gångvägen och den gillar jag. Bra att ha till kransar, men i år har den inte så många bär kanske för att det varit mycket regn och lite sol.

På vägen hem köpte jag en tidning "Fixa Vinter"


Det var skönt med en kopp kaffe och en läs stund när jag kom hem,det var lite kyligt i vinden.

Ett avsnitt handlade om att gömma höga grunder.
 
rött ogult
gult
På min promenad hittade jag den här planteringen utanför en tomt, med de sista nyponen för i år. Kolla in stöden man gjort av delade trädstammar mot betongen. Framför sitter ett rep som håller de höga buskarna på plats. Är nog fint på sommaren med blommor utefter hela muren. Då ser den ju inte så hög ut. Det var det som menades i tidningen.


Så här såg det ut när jag gick in. Solen som går ner bakom träden.

Kvällskramar Meta

2 kommentarer:

samson sa...

på 70talet bodde jag där du nu bor,då hade jag en liten odlingslott där
skönt med en ledig dag
ha det bra
maggan

Änglarum sa...

Hej Maggan! trevliga foton från din promenad!tänk så mycke du lyckats fånga <3 må så gott! kram Jessica