Bloggintresserade

måndag 12 november 2012

Hemresan går vidare.

Resan går vidare!
 Några mil söder ut kommer vi till en liten stad som heter Sala, ni vet silvergruvan och mynten. 
Vi stannar i Centrum och går en liten sväng, det är rätt kallt och det blåser lite.
Vi är på jakt efter en penningautomat de sista kronorna gick åt i Gysinge.

När det är gjort går vi vidare och hittar en fin gammal telefonhytt, det finns inte så många kvar ute i landet. Denna hade faktiskt en telefon inuti så man kunde ringa.

 Det blev inte så många kort tagna för jag frös om mina händer. Sala är en fin liten stad och väl värt ett besök om ni har vägarna förbi. Silvergruvan med område har också mycket att titta på men det ligger ju en bit söder om stan.
 
Där vi parkerade bilen fanns det en loppis, jag gick in före min man T. När han kom in så fick han syn på dessa tre koppar från Upsala-Ekeby.
Dom skall jag ha, det är inte vanligt att han köper nåt på loppis ska ni veta.
Till saken hör att när vi kom till hans mormor så tog hon alltid fram såna här koppar och vi fick dricka ur dom, minnen kan förändra mycket. hi hi. 

Vi reser vidare och vårt nästa stopp är Arboga. Den stan skulle jag kunna tänka mig att bo i. Det finns en fin gammal del med butiker, fik och fina hus.
 
Här vid torget finns en fin butik som heter "Lyktan" Den butiken besöker jag varje gång vi stannar där, den har öppet nästan jämt.
 

En fin höstdukning och massor av ljusstakar behövs nu när det är så mörkt.


 
Synd att sängen var så kort när den var utdragen, annars hade den passat på kolonin hos mig.


Vi bestämde oss för att äta lite innan vi for vidare så vi gick till Café "Stadsgården" det ligger vid samma torg.
 
Vi beställde en sallad och kaffe, gott var det i alla fall.

Här inne är det bara gamla möbler. En del är lite svåra att sitta i och det hänger tyg från stolsryggen men det är charmigt och gott att äta eller bara fika.

När vi ätit färdigt kollade jag runt lite vad som fanns där. Det är så att det mesta är till salu, lite loppis kan man säga.


Jag brukar ju inte vara den som hittar
saker så lätt men då gjorde jag fynd kan man säga.
Ett litet fint hörnskåp som var vitmålat. Det var gammalt såg vi på virket och på upphängningen. Målningen var inte så nygjord den heller för färgen hade börjat att flaga av på en del ställen.Tyckte att hyllan under var så mysig.
 Ojdå ser ut som det har fått ben men det står på en pall. 
 Hittade en grej till men den får ni se vid ett annat tillfälle måste göras ren och fixas lite först. 

De var stoppen på denna resan.  
Klockan blev mycket och det blev mörkt så vi fortsatte vidare direkt hem.

Kramar Meta

1 kommentar:

Unknown sa...

Wow så mye flotte ting, der hadde jeg ikke kommet ut fra uten en eller to bæreposer.
Kos deg, flotte bilder.

Maritklem.