Bloggintresserade

tisdag 16 oktober 2012

inköpsresa

 En fin höstlördag gjorde min väninna L och jag en liten inköpsresa till Falbygdens ost i Falköping. Eftersom vi älskar att laga mat lite annorlunda sån med goda råvaror handlar vi ofta tillbehör på våra resor.
Jag måste rekommendera denna fantastiska butik med hur mycket ost och tillbehör som helst. Gå in på deras hemsida och läs där finns mycket fina tips också. www.falbygdensost.se  



Här ser ni lite av det som fick följa med mig hem. 
Vikabröd med Mackmyra whisky. farfars enebärsdricka, kvittenmarmelad med lagerblad,3 sorters te, knäckebröd med nässlor, ostbollar med ädelost och skinka, Pommammore(basilika o parmesan),Pan de hico,spansk fruktkaka till ost, samt några hårdostar.
Nu skall vi njuta och äta i flera veckor av det här.






 På vägen dit passerade vi en fin butik med heminredning och möbler, på ett fin gård kolla in deras hemsida


www.hemtillmig.se


Alla bilder från resp. ställe är från deras hemsidor.


 Den här betong vasen fick följa med hem, kommer att passa bra till mina övriga i sommar.


Ha det bra och ta vara på hösten när den är som vackrast.
Kram Meta

2 kommentarer:

Bettina Bäck sa...

Ååå, jag har också varit i ostens paradis på jorden, Falbygden. Jisses, efter en sittning i deras ostbuffé och en shoppingtur med smaktester i butiken kunde jag knappt röra på mig. Lycka :-)

Gunilla sa...

Vilken härlig inköpsresa du gjort.
Mat som jag inte hört talas om, det måste vara riktiga smakupplevelser.

Det som klättrar på huset är ett vildvin. En klättrare som fåren fantastisk höstfärg. Den växer riktigt bra här i zon 5 och är tålig.

Ha det gott