Bloggintresserade

söndag 23 september 2012

Höst pyssel och fika

Go kväll mina vänner!

När jag gick hem från en väninna idag kunde jag inte låta bli att plocka några lönnlöv.
De hade så lysande mörkröd färg.

När jag kom hem blev det lite pyssel av det.
Jag har målat löven med Marvi- Medium. När det torkat sätter jag löven på ett glas och knyter fast med ett snöre. Så vips har jag en höst- ljuslykta.


 Nu står den här och lyser i väntan på lite kvällsfika. Plommonpaj och vaniljsås.  Mums!


Önskar er en bra början på nya arbetsveckan! 
För min del så är jag ledig i några dagar. Städa på kolonin står det på schemat.
Kramar Meta

6 kommentarer:

Gunilla sa...

Vilken bra ide.
Den blev riktigt fin.
Tänk vad lite det behövs för att göra en så trevlig ljuslykta. Jag tror jag knycker iden.

Ha en riktigt härlig höstvecka

Änglarum sa...

Kul med höst pyssel..mindre kul att städa unan sommaren på kolonin! jag tycker alltid det är det värsta,tömma ut all gammal jord och skräp,då brukar jag tänka nästa år skall jag inte ha så mycke krukor!! tror du på det? ;=))) ha det gott! kram Jessica

Anna - Mitt liv i vitt sa...

Här har de inte kommit så långt än så får vänta ett tag till med höstpysslet :-) Tack för en härlig helg trots regnet...
Pajen är uppäten, super god! Tack!
Kram Anna

Meta sa...

Var så god!
Kram Meta

Meta sa...

Håller fullständigt med,
Kram Meta

Meta sa...

Varsågod! Ha det bra! Hälsa skrutt!
Kram Meta