Bloggintresserade

onsdag 26 september 2012

Bok tips

God kväll mina vänner!
Har man en liten tomt så gäller det att välja vad som skall få plats. Det finns ju så mycket som är vackert, doftar gott och smakar gott att välja på.

I veckan fick jag en bok om "Träd och buskar" för den lilla trädgården. Av Inger Palmstierna.
  
I den fanns det mycket att inspireras av.
  Jag fastnade för några träd som jag skulle kunna tänka mig att ha på kolonin förutom Äppelträd och Magnolia.

" liten Pärlrönn" med sina vita bär på hösten och "Japansk Lönn". med sina mörkt lysande röda blad.




"Buddleja" är också ett vackert litet träd. det skulle jag kunna plantera i ett av min rabatter där de små låga växterna står, jag gillar ju fjärilar.

Sen föll jag också för denna "Näver Hägg" med sin gyllenbruna stam, tror att den kan bli lite för stor hos mig.

Nu återstår det att läsa mer och fundera, vintern är ju lång och tomten har inte fått sina upphöjningar färdigt än, så jag vet inte hur många träd jag kan plantera.Vi får se vad jag väljer.

Kramar Meta


Inga kommentarer: