Bloggintresserade

torsdag 2 augusti 2012

Mera bygge.


 
Nu har jag haft målarhjälp av min dotter med familj från Tyresö. De har stannat några dagar och som tur var så sken solen hur fint som helst så vi kunde måla så mycket vi orkar. Flickorna grundmålar, mamma målar portar och pappa målar takfoten svart och lite annat tungt göra som att köra grus.Mormor servar med penslar, färg, och ett och annat att ät och dricka.


 Nu var det bara knutbräderna  kvar för mig att måla, vad tror ni händer jodå det började regna precis när jag målat så färgen den rann av, för brädorna var för långa för taket. Kul va? neeeej!!!!

Nu står förrådet och väntar på snickaren som kommit hem.
Det har lovats fint väder så då blir det nog färdigt snart.

Tänk nu slipper jag bära gräsklipparen uppför trappen oh, vad det skall bli skönt. Tur man har något annat att va glad för när vädret är som det är.

Lyckohälsningar Meta





Inga kommentarer: