Bloggintresserade

lördag 11 augusti 2012

Lite från vår resa.

 På söndag var det dags att fara hem. Först måste jag till Hedvigs Trädgård. Den besöker jag alltid när jag är till Gävle.

Och tänk jag hittar alltid nåt som får följa med hem
Den här gången blev det en rostig sak och en hortensia. Älskar denna blålila, hoppas den även blir det hos mig och min jord.


 När man träffar vänner så händer det att det slinker med lite växter hem. En björnrot fick jag av goa Annika. Har ni lust kan ni kolla hennes hemsida  HÄR Hon är Ört och Hildegardpedagog.




Och min svärfar han är så duktig på att snickra både nyttoprylar och leksaker i trä. Här fick jag en blomtrappa.
                         
                           Hembygdsgård

Innan vi styrde kosan mod söder  var vi till Vretas hembygdsgård
Här finns många fina hus från förr.  Här har de ordnat  en lekstuga med gamla leksaker.
 

Kolla katten som lapar sol i dörröppningen till ett av de fina huse
Svärfar brukar guida i den här stugan
"Sjöstrandsgården" Den är uppförd 1751 men flyttad till hembygdsgården 1927.



 E- hann med en ridtur det var skoj.
 Innan vi for vidare åt vi  kolbulle och lingondricka. Kolarkarlarna och rallarnas 
mat.

Resan den går vidare en annan dag med nya upplevelser.
Kram Meta

1 kommentar:

Maggan sa...

Välkommen tillbaka till Valbo. Ni har ju flera att hälsa på.