Bloggintresserade

onsdag 1 augusti 2012

Kvällsvandring

Go morgon alla fina Nu blir det rosor igen!

Vid min vanliga kvällsvandring på min koloni såg jag till min glädje att jag har många rosor som blommar även om regnet bara faller ner över oss.
Här är några. Räknade för skoj skull hur många olika sorter jag har och blev mycket förvånad det var nämligen omkring 30 st.
Vid entreén har jag denna "madam Alfred Carrier." otroligt vackra blommor och så lite taggar.
                          
 
Rosen "Bonika" här i knopp och Astrid Lindgren tävlar om vem som blommar mest i år i sin rabatt.
Mitt barnbarn E. har sin ros i full blom "Cottage Rose"
Otroligt vacker och blommar hela sommaren
Mitt yngsta barnbarn L.sa när hon kom " kan jag få den som min ros?"
 Ska bara ta reda på vad den heter, (den var felmärkt från leverantören så jag skulle få återkomma om sort.)Så naturligtvis blir det hennes ros..


På spaljen vid "doftrummet" Har jag denna ljuvligt aprikos färgade till vit när blommorna är utslagna."Ghislain de Feligonde"
Här växer också "Hybrida honungsrosen" med sin otroligt underbara doft varma sommarkvällar. Här tillsammans med en vitpytta.                          

 Min älsklingsros naturligtvis, även den vid doftrummet. Där finns också en ganska storblommig ros "Aicha" med gula blommor som blir vita med gul mitt innan den vissnar ner.Otroligt vacker



Och naturligtvis den nya klätterrosen "Night Light" som ännu bara haft en blomma.
 


 Vad sägs om denna" madonna"?"Gigi," lavendellila och vacker. som samsas om äran i min trädgård, med "Rapsodi in blue".( inte så pampig som vanligt tyvärr)

I år har det tillkommit många rosor på min koloni. Det blir gärna så att jag fastnar för vissa växter och då ser jag bara den sorten ett tag. I år har det varit rosa rosor. Vet inte vad som faller mig in till nästa säsong. Det jag känner för just nu är Tulpaner. Har börjat tjuvkika lite i böcker.

Rosenkramar från Meta



Inga kommentarer: