Bloggintresserade

söndag 26 augusti 2012

inköp och ärtsoppa

 God morgon!

 Idag vaknade jag till ett intensivt regn här på kolonin. Det gör inte så mycket för jag ska koka ärtsoppa till vårt medlemsmöte vi har idag.

 Hoppas i alla fall att det blir lite uppehåll för jag skulle behöva klippa ner och ta bort skräp i mina rabatter. Köpte några växter i går på Sofiero som skall planteras.  Påsen ni ser i bakgrunden är det tulpanlökar i, de får ni se i vår.
Blommorna jag köpte är:  Riddarsporre"Sweet Sensesation", en svart akleja "Aquilegia grata
och Echinaces cv. solhatt utan namn.

De skall planteras vid spaljeén mot grannen med gula huset,(snart så ser jag nog inte så mycket av det), där är ju min gula rabatt som går genom blott till vitt.Snart har jag fått blommor där så det blommar hela min koloni säsong.

Blomkramar Meta





Inga kommentarer: