Bloggintresserade

fredag 10 augusti 2012

Blomster. o Kalas

Hej på er! 
Nu har jag tillverkat två blomstertårtor igen.
Det är ju så kul och om den som får det blir glad med, då är det ju ännu roligare, tycker jag.

Den högra bakelsen fick en 70-åring här på kolonin.Han blev så glad.


Tåget fick min svåger som fyllt 60år.
 Han hade kalas i Gävle. Han gillar tåg och arbetar vid Gävle Järnvägsmuseeum. Han hade sin sommar/födelsedagsfest på museet.




Det var en fest för både små och stora. Lilleputt tåget gick ju verkligen hem hos alla barn.
Linda satt och körde runt banan många gånger




 Vi fick en god middag,även vacker att se på,
Olika sorters kött, många goda frukter och ost med potatissallad
Kaffe och en jättegod tårta.

 
Här kommer lite bilder från Museet som är väl värt ett besök om ni har vägarna förbi.
Hur rallarna bodde och vilka verktyg de använde.  
 



Lok stora och små,som finns att titta på men man kan även gå in och känna hur det var att åka tåg för längesen. 
                           

 Kommer ni ihåg vågen som var så kul att väga sig på.



De här bilderna från museet är tagna av min dotter.

Här finns det också ett tågsätt som är i skala 1:10 där man kan se hur vagnarna såg ut på 30-talet , Restaurangvagn, sovvagn och vanliga vagnar.
Det är otroligt hur fint gjort det är.
Har inga bilder så ni får åka dit och titta.

Nu har jag bara bilder kvar till två inlägg, få se hur jag kan fixa det sen.

Kramar Meta

Inga kommentarer: