Bloggintresserade

onsdag 13 juni 2012

Se vad vi hittade






För 4 år sedan när vi började röja oss fram på tomten tog vi bort 2 stora klottujor och i en av dessa låg detta lilla fågelbo, utan ägg förstås.
Jag har sparat det till dekoration, med lite vaktelägg och några fåglar så blir det en fin prydnad.(och minne)


I ett annat buskage hittade vi denna Rhododendron. Det var bara 3 grenar på ca.70cm. långa. 
För 2 år sen flyttade vi den och kapade av grenarna.Ingen av oss trodde den skulle bli nåt. Men se vad fin den blev i år med 2 blommor och många nya gren skott.

Vad jag blev förvånad och glad när jag fick se att mina chokladblommor hade klarat vintern, det är första gången jag fått dom att överleva. Jag gjorde som en god vän sa till mig" ställ den mörkt och svalt under vintern, de är som daliaknölar" 
Tack för det tipset Gunvor får jag  säga

På återseende en annan dag med nya upplevelser.
Kram Meta





Inga kommentarer: