Bloggintresserade

måndag 11 juni 2012

Farväl - Välkommen

Nu tar vi farväl av alla vackra tulpaner men hälsar dom välkommen till  nästa vår. Då kanske de har fått lite nya kompisar också.
 Vi säger istället Välkommen till andra vackra blommor.


Ixiolirion tataricum

 Den vackra Bergsliljan var en nyhet från 2011.
den är ganska hög men är mycket gracil i sin form, blir vackrast med många lökar tillsammans.

Den blålila Irisen fick jag av en granne ihöstas. I år kom det en blomma som gläder mig.Gillar dom
Har många olika irisar får nog göra ett inlägg om bara dom tror jag, de blommar ju vid så olika tid.

Vad glad jag blir när pionen har så många knoppar och tänker visa sin färg för mig i år. Den fanns ju bland ogräset när vi kom hit men ingen blomma har vi sett.





Tror ni att jag orkar vänta tills det blir en buskbomshäck av de här plantorna, de är av mina egna, vågar ju inte köpa i affären efter larmet om sjukan.




 

Har ni sett en sån kul häck i det lilla.
Det är
den brokbladiga revsugan som står på rad vid min Aronia häck på sidan av huset mot gången. Här kommer den att finnas, lökväxten Morgonstjärnan som jag fick av Mona Gustafsson med bloggen tulpanbacken.blogspot.se
gå gärna in och titta på hennes fina bilder.
 Det blir nog en lysande vit matta hoppas jag




Välkommen till ett ny blomstersesång!
Meta

Inga kommentarer: