Bloggintresserade

tisdag 22 maj 2012

Hurra! va bra.


Nu är jag hemma igen. Har varit till Skottland några dagar. 
Vårt bredband har inte fungerat  men är nu fixat, det är inte alltid bra att byta leverantör har vi fått erfara men nu kör vi.

När vi kom hem var det så roligt att komma till kolonin där hade de flesta av mina tulpaner slagit ut, men än finns några kvar att vänta på.
Ni vet ju att jag älskar tulpaner.
Jag kan inte ge er namn på dom eftersom lapparna ligger kvar på kolonin. (får bättra mig till en annan gång)



 
Här är den lila delen det var inte så många mörka som kom upp iår, får sätta fler till hösten annars blev det ungefär som jag tänkt mig.
 De här rosa var inte alls som jag tänkt mig, antingen var bilden fel eller så har det hamnat fel lökar i förpackningen. Formen på blomman är den jag ville ha men färgen är för ljus. De skulle vara mörkt "lilarosa"(Svårt att förklara färgen) tillsammans med vita fransiga och blå pärlhyasinter.


De vita och röda papegoj tulpanerna står vid grinden, där ser ni även vita som bara är i knopp här finns åxå vita hyasinter och kungsängsliljor både vita och rutiga, som  blommar än.

De här röda står vid två kvittenbuskar som ju också är röda det kommer säkert att göra sig bättre om nåt år när buskarna är större.











Det var allt för denna gången 
det kommer bilder från Skottland nästa gång

Ha det nu så bra i försommarvärmen, själv skall jag vara på kolonin i morgon och plantera sommarblommor.

Kramar Meta




Inga kommentarer: