Bloggintresserade

söndag 29 april 2012

Rosor

God morgon!

 Nu skall jag visa er växter som jag aldrig trodde skulle överleva och bli så stora och fina. Jag planterade i krukor på sommaren och placerade ut i mina rabatter på hösten och bad en stilla bön att de skulle klara sig.

Ni kan se hur den växte bland ogräset.Jag har ingen aning om vad de heter men de är vackra och växtvilliga.Är det nån som vet så tala om för mig.


I kruka första sommaren och i rabatten sommaren därpå.








Den här rosen har jag försökt att få veta namnet på men ingen har lyckats med det. Jag tycker den är helt fantastisk i sina många färger och blommar hela sommaren långt in på hösten.


 


På kortsidan av huset  växer en vacker ros. 
Den är hög och med massor av små rosor och den blommar länge, långt in på hösten.Tror att det är en gammal sort
Förra året trodde jag att den var död men rätt som det var på sensommaren fick jag se att den var full av knopp bland alla höstastrar som har växt vilt runt den. Den blommade ju ganska så sent på sommaren då  men det var ju en varm höst så vi fick njuta av den  i alla fall. Kvällssolen lyser på den, det är så vackert.  Jag vill att den skall klara sig.Jag har ingen aning om vad den heter.


Bonika






 Visst är det härligt med blommor som växer och gör oss glada år från år.
Ta vara på det 


Kramar från Meta










1 kommentar:

Änglarum sa...

Hej! visst är det härligt med blommor ;) nu vill man ha lite värme bara med..ha en fin Söndag kram Jessica