Bloggintresserade

tisdag 24 april 2012

Jord


 På sommaren och hösten 2010 gjorde vi färdigt på ena sidan mot vägen.

 
Ni ser väl att jag har god hjälp av mitt minsta barnbarn


Som ni vet så är det en mycket stor höjdskillnad på tomten. Vi har försökt att göra nåt av det genom att göra upphöjda växtlådor, det ser lite konstigt ut på bilderna med bara jorden. Kommer att se annorlunda ut i år när växterna har blivit större och många fler.Ni kommer snart att få se de växter som fanns att rädda ibland allt ogräs
 

I botten la jag flera lager med dagstidningar för att stoppa ev. djupa ogräsrötter

Sedan körde vi  hit ny jord och fyllde alla lådorna med det. Den jord som finns är hård lera och jag tror inte att det skulle växa speciellt bra i den.

 
Här syns lite bättre hur det kommer att bli. Jag har målat allt trä grön-svart
med Jotuns Demidekk Terrasslasyr kulör skog.
                                    
Här är vagnen som får dra tunga lass med jord. Gruset kom med en stor lastbil, så nu är det bara att köra grus och jord..
Planken som ligger där är till en upphöjning på andra sidan uppgången.

Det är tur att jag har en sån bra man som kan så mycket. Här fixar han staketet mot vägen.
Han gillar inte att gräva men snickra gillar han.
Visst blir det bra?!


Ni kan se att det inte är samma staket mot vägen som mot gångvägen. Vi har tagit reda på det som tidigare var mot vägen, målat det och över alla sidor kommer det att vara en överliggare som binder ihop de olika staketen. Där skall det klänga olika växter.Kaprifol,rosor,murgröna


Ha det gott till nästa gång.
Meta



Inga kommentarer: